Past Events

Israeli-Palestinian Memorial Day Ceremony
04/05/2014 21:00-23:00






Israeli-Palestinian Memorial Day Ceremony >>>

On Memorial Day, when private pain coalesces with national mourning, we gather together, Israelis and Palestinians, to remember the victims of violence on both sides and recall that such violence need not be our destiny. It is our task to put an end to it and prevent it taking further victims. At the ceremony, members of bereaved families, Israelis and Palestinians – together with intellectuals and artists – will call on both sides to acknowledge the pain and the hope of those living on the other side of the fence. This is the ninth consecutive year that Combatants for Peace is holding such a ceremony.

We need your help >>>

In order to manage the event this year, we need your support. It is costly to produce and our desire to enable a growing number of people to participate, demands resources beyond those available to us.

The changing perspective>>>

For thousands of participants, the ceremony, over the past years, has been a very meaningful and influential experience. It allows us to realize our pain alongside – and not instead of – the pain of the other. The ceremony does not seek to blur our identity but to change our viewpoint: instead of entrenching pain and allowing grief and desire for revenge to continue to oil the wheels of war, we seek to channel this grief into ending the killing. Together we remember the fallen and together we call for the choosing of a different path.

The ceremony meets the needs of a growing public >>>

Combatants for Peace's Memorial Day ceremony has become a home for people who do not feel comfortable attending the official ceremonies and feel a sense of alienation and estrangement from their substance and content. Those attending the ceremony, both Israeli and Palestinian, and the bereaved families in particular, are given a little comfort as well as meaning and hope.

A little history >>>

The ceremony was held, during the first few years, in the 'Tmuna Theater' in the presence of a few dozen people. It was initiated by Buma Inbar whose son Yotam fell in Lebanon in 1995. Since the initial event in 2006, the number of participants has increased every year. Last year about 2,500 people attended the function which was held at the Tel Aviv Exhibition Grounds. Over the years the ceremony has been attended byintellectuals and artists including Yoni Rechter, Prof. Yehuda (Judd) Ne'eman, Alon Oleartchik, Achinoam Nini, Noam Rotem, Mira Awad, Prof. Eva Illouz and others. All speakers and artists participate on a voluntary basis out of a commitment to the ideals of the ceremony..

Why NIS40,000?

Combatants for Peace, as a volunteer movement, relies on donations. The majority of costs – required to cover leasing the hall and related expenses – has already been provided by several foundations. However, we require an additional NIS 40,000 to pay for sound systems, lighting, screens, musical production, advertising and transportation for Palestinian participants to Tel Aviv. Your donation will help us ensure that everything is in place for this important ceremony, which has become the home for thousands of people on the eve of Memorial Day.

please visit the campaign page and support us.


مراسم إحياء الذكرى الفلسطينية الإسرائيلية

في أمسية إحياء الذكرى، في اندماج الوجع الشخصي بالحداد الوطني، نجتمع هنا، إسرائيليين وفلسطينيين، كي نتذكر سويا ضحايا العنف من الطرفين.

نحن نذكّر بأن هذا العنف ليس مصيرا محتوما، وأن وضع حد له ومنع وقوع الضحايا المستقبلية هو أمر في المتناول. يلقي أبناء العائلات الثكلى، الإسرائيلية والفلسطينية، في هذه المراسم، كلمات، إلى جانب شخصيات روحانية وفنانين، وينادون الطرفين بالاعتراف بألم وأمل أولئك القاطنين على طرفي السياج. إن حركة "مقاتلين من أجل السلام" تواصل، للسنة التاسعة على التوالي، إقامة هذا الطقس.

نحن بحاجة إلى مساعدتكم

فبهدف إقامة المراسم هذا العام أيضا، نحتاج إلى تبرعاتكم. إن تكاليف إقامة هذا الطقس ورغبتنا بإتاحة المجال أمام العدد الكبير والمتزايد من أولئك الراغبين بالمشاركة في المراسم يستوجب الحصول على موارد كبيرة ليست في متناولنا.

وجهة النظر تتغير

كانت المراسم، بالنسبة لآلاف المشاركين في السنوات الأخيرة، تجربة كبيرة وذات تأثير. فهي تتيح لنا الشعور بألمنا إلى جانب – وليس بدلا عن- ألم الآخر. إن هذا الطقس لا يهدف إلى تغييب هويتنا بل إلى تغيير وجهة نظرنا: فبدلا من التخندق في الألم وبدلا من ترك الحزن والرغبة بالانتقام في مواصلة دفع عجلات الحرب قُدُما، فإننا نعمل على تحويل طاقة الحزن نحو وقف القتل. بأن نتذكر، معا، أولئك الذين سقطوا، وأن ندعو، معا، إلى اختيار درب أخرى.

إن هذا الطقس يقدم استجابة لجمهور آخذ في التزايد

إن مراسم إحياء الذكرى التي تقيمها حركة محاربين لأجل السلام قد تحولت إلى بيت لأولئك الذين لا يجدون أنفسهم في المراسيم الرسمية، ويشعرون بالاغتراب عن المضامين الكامنة فيها. يأتي هذا الجمهور إلى المراسم الإسرائيلية-الفلسطينية، ويجد فيه أبناء العائلات الثكلى، على وجه الخصوص، بعض العزاء، بل ويجدون فيه المعنى والأمل

قليل من التاريخ

بادر إلى هذه المراسيم، التي أقيمت للمرة الأولى في مسرح "تمونع" بمشاركة بضعة عشرات من الناس، بوما عنبار، الذي قتل ابنه في لبنان سنة 1995. ومنذ ذلك الطقس الأول سنة 2006، أخذ عدد الناس المنضمين إليه سنويا بالتزايد. ففي السنة الأخيرة وصل إلى المراسيم التي أقيمت في حدائق المعارض قرابة الـ2,500 شخصا. وعلى امتداد السنوات الماضية شاركت في المراسيم شخصيات روحية وفنانين من ضمنهم يوني ريختر، بروفيسور يهودا "جاد" نئمان، ألون أولارتئيك، أحينوعام نيني، نوعم روتم، ميرا عوض، بروفيسور إيفا إليوز، وآخرين غيرهم. ويشارك المتحدثين والفنانين في هذه المراسيم تبرعا، انطلاقا من الإيمان بمضامينها.

لماذا 40,000 شيكل؟

إن حركة مقاتلين من أجل السلام هي حركة طوعية تعتمد على التبرعات. لقد تم تجنيد معظم المبلغ المطلوب لاستئجار القاعة والمصاريف المتعلقة، عن طريق الصناديق المختلفة، لكننا بحاجة إلى 40,000 شيكل إضافية من أجل تمويل معدات الصوت والإضاءة، والشاشات، الإنتاج الموسيقي، الدعاية، وتوفير المواصلات للفلسطينيين. عبر تبرعاتكم سنقوم باستكمال ما ينقصنا ونقيم هذه المراسيم الهامة، والتي تحولت فعلا إلى بيت لآلاف الناس مساء يوم إحياء الذكرى.







 
Search
Location
 

April 2014
Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930EC
iCalendar